Кайта келүү

«Атайын жөнгө салуу режими жөнүндө» жобонун долбооруна карата 

МААЛЫМДАМА-НЕГИЗДЕМЕ 

 

1. Максаты жана милдеттери 

«Атайын жөнгө салуу режими жөнүндө» Жобонун долбоору инновациялык кызмат көрсөтүүлөрдү/технологияларды банк жана төлөм системалар рыногуна чыгаруу үчүн, Кыргыз Республикасынын региондорунда алардан пайдалануу мүмкүнчүлүгүн жогорулатуу, атаандаштыкты өнүктүрүү жана финансылык кызмат көрсөтүүлөрдүн наркын төмөндөтүү, инновациялык ишти жөнгө салуу жана контролдоо үчүн, ошондой эле мындай ишке талдап-иликтөөлөрдүн негизинде башка маселелер боюнча чечимдерди кабыл алуу үчүн тоскоолдуктарды азайтуу максатында иштелип чыккан. 

Долбоордун актуалдуулугу, ошондой эле ченемдик укуктук актыларды «Кыргыз Республикасынын айрым мыйзам актыларына өзгөртүүлөрдү киргизүү жөнүндө» (атайын жөнгө салуу режимдерин түзүү жөнүндө) Кыргыз Республикасынын Мыйзамына ылайык келтирүү зарылдыгы менен аныкталат. 

Долбоорунун негизги милдеттери болуп төмөнкүлөр саналат: 

- инновацияларды колдоо, калктын жана бизнес-коомчулугунун финансылык продукттар менен кызматтардан пайдалануу мүмкүнчүлүгүн камсыз кылуу, банктык жана төлөм кызматтарын көрсөтүү рыногуна, анын ичинде Кыргыз Республикасынын региондоруна жаңы финансылык продукттарды / кызматтарды жайылтуу; 

- банк жана төлөм системаларынын финансылык ортомчулук көрсөткүчүн жогорулатуу; 

- банк жана төлөм кызмат көрсөтүү секторунда инновацияларды жайылтуу процессинде атайын жөнгө салуучу режимдерди түзүүнүн тартибин аныктоо. 

 

2. Түшүндүрмө берүүчү бөлүк 

Долбоор атайын жөнгө салуу режимдеринин түзүү тартибин аныктайт жана атайын жөнгө салуучу режимдеринин алкагында лицензияларды берүүгө өзгөчө талаптарды белгилөө каралат. 

Аткаруу механизми Улуттук банк атайын жөнгө салуу режимин түзүүнү чечет деп ырастайт, ал расмий сайтта жалпы маалымат түрүндө жайгаштырылат жана арыздын жана консультациялардын келип түшкөнүнөн баштап, долбоордун аяктагандыгы жана тестирлөөнүн аяктагандыгы жөнүндө отчет берилгенге чейин толук көзөмөлдү жүзөгө ашырат.  

Атайын режимге өзгөчө чектөөлөргө жайылат (аймактык, кардарлардын саны, милдеттенмелердин көлөмү жана башкалар). Мында, атайын жөнгө салуу режимдерин түзүү жана иштөө тартиби, инновациялык банк операцияларын жүзөгө ашыруу Улуттук банктын ченемдик укуктук актыларына ылайык аныкталат. 

Чектөөлөрдүн чегинде, сунуш кылынган кызматтын мүнөзүнө жана алардын аткарылышын контролдоого жараша, долбоорлорго милдеттүү талаптар коюлушу керек.  

Мындан тышкары, атайын жөнгө салуу режимдеринин жалпы чектөөлөрдү аныктоо керек:  

- сунуш кылынган кызматтын түрү;  

- катышуучуларга коюлган талаптар (компаниянын өлчөмү, документтердин белгилүү бир тизмесин берүү);  

- Улуттук банктын ченемдик укуктук актыларынын талаптары менен чектелген операцияларды жүргүзүү мүмкүнчүлүгүн караган өзгөчө шарттар (атайын жөнгө салуу режимине катышуу шарттарында көрсөтүлгөн);  

- атайын жөнгө салуу режимине кирүү мүмкүнчүлүктөрдүн мөөнөтү (максимум 1 жыл); 

- убактылуу лицензияны узартуунун шарттары; 

- атайын жөнгө салуу режиминен баш тартуунун жол-жоболору жана процедуралары (банктык кызматтарды көз карандысыз көрсөтүүдө тиешелүү лицензияны алуу); 

- натыйжалардын ийгилигин баалоонун методологиясы, керектөөчүлөр жана рынок үчүн тобокелдикти баалоо, ошондой эле тобокелдиктерди камсыздандыруунун жана керектөөчүлөрдүн укугун коргоонун тиешелүү механизмдери. 

Атайын жөнгө салуу режимдерин түзүү рыноктун катышуучуларынын кайрылууларынын негизинде ыктыярдуу негизде жүргүзүлөт. Атайын жөнгө салуу режиминин алкагында инновациялык кызматтарды/технологияларды сыноонун оң натыйжаларына ылайык, Улуттук банк, зарыл болгон учурда, Кыргыз Республикасынын мыйзамдарына өзгөртүүлөрдү жана толуктоолорду киргизүү демилгесин көтөрөт.  

 

3. Коомдук, укуктук, укук коргоо, гендердик, экологиялык, экономикалык жана коррупциялык натыйжаларды болжолдоо 

Атайын жөнгө салуу режимдерин түзүүнүн натыйжасында, Кыргыз Республикасында сунуш кылынган инновациялык финансылык кызматтардын чөйрөсүн кеңейтүү, кардарлардын көрсөтүлгөн финансылык кызматтарга канааттануусун жогорулатуу, сандык баалоо көрсөткүчтөрүнө ылайык жалпысынан финансылык кызмат көрсөтүүлөрдүн жеткиликтүүлүгүн жогорулатуу күтүлүүдө

Ошентип, ченемдик укуктук актынын долбоорун кабыл алуу өлкө үчүн позитивдүү социалдык-экономикалык натыйжаларды берет банк рыногундагы инновациялар экономиканын өнүгүшүнө өбөлгө түзөт. Алар ошондой эле банк жана төлөм системаларын гана эмес, ошондой эле экономиканын башка тармактарын өнүктүрүүнү камсыз кылат. Санариптик инновациялар ар кандай технологиялык долбоорлорду, анын ичинде мамлекеттик деңгээлде, атап айтканда, салык чогултууну көбөйтүү, акчаны адалдоого жана терроризмди каржылоого каршы чаралардын натыйжалуулугун жогорулатууда маанилүү ролду ойнойт. Жалпы жонунан алганда, банктык жана төлөм кызматтары рыногун жигердүү модернизациялоо Кыргыз Республикасынын экономикасынын атаандаштыкка жөндөмдүүлүгүн жогорулатат. 

Долбоор укуктук, укук коргоо, гендердик, экологиялык, коррупцияны аныктоо натыйжаларын чектеген ченемдерди камтыбайт, анткени долбоор сунушталган ченемдерин жайылтуу Кыргыз Республикасынын банк тутумунун жана төлөм системасынын натыйжалуу, ишенимдүү жана коопсуз ишин камсыз кылуу максатында, инновациялык технологияларды жайылтуу боюнча катышуучулардын ишин жөнгө салууга өбөлгө түзөт. 

 

4. Коомдук талкуунун жыйынтыгы жөнүндө маалымат  

Долбоор кызыкдар тараптар менен коомдук талкуу жүргүзүү үчүн 2020-ж. «15» майында Улуттук банктын расмий интернет-сайтында жайгаштырылган.  

 

5. Долбоордун мыйзам талаптарына ылайык келүүсүнө талдоо жүргүзүү.  

Сунушталып жаткан долбоор Кыргыз Республикасынын колдонуудагы мыйзамдарынын нормаларына каршы келбейт. 

 

6. Каржылоо зарылчылыгы жөнүндө маалымат 

Долбоордун ченемдерин ишке ашыруу мамлекеттик бюджеттен кошумча финансылык чыгымдарды талап кылбайт. 

«Атайын жөнгө салуу режимдерин» түзүү мүмкүнчүлүгүн ченемдик укуктук актылар менен бекитүү рыноктун катышуучуларынан сарптоолорду талап кылбайт. 

 

7. Жөнгө салуучу таасирине талдап-иликтөөлөр боюнча маалымат 

Ченемдик укуктук актынын долбооруна жөнгө салуучу таасирине талдап-иликтөөлөр Кыргыз Республикасынын Өкмөтүнүн 2014-жылдын 30-сентябрындагы №559 «Ишкер субъекттердин ишине ченемдик укуктук актылардын жөнгө салуучу таасирин талдоонун методикасын бекитүү жөнүндө» токтомунун талаптарына ылайык жүргүзүлгөн. 

 

Долбоор 

 

Атайын жөнгө салуу жөнүндө жобо 

 

I-бөлүм. ЖАЛПЫ ЖОБОЛОР 

 

1-глава. Жалпы жоболор 

 

1. Ушул атайын жөнгө салуу режими жөнүндө Жобо (мындан ары - Жобо) инновациялык кызматтарды/технологияларды киргизүү үчүн атайын жөнгө салуучу режимин түзүү тартибин, Кыргыз Республикасынын төлөм жана банк системаларында боло элек жаңы катышуучулар жана продукттарды адаптация зарылчылык шартында катышуучуларына талаптарды жана катышуу тартибин аныктайт. 

2. Инновациялык кызматтарды/технологияларды киргизүү үчүн атайын жөнгө салуу режиминин негизги милдеттери болуп кийинкилер саналат: 

 рыноктун катышуучулары үчүн укуктук тобокелдиктерди жана укуктук белгисиздикти азайтуу; 

 инновациялык кызматтарды/технологияларды пилоттук колдонуу үчүн жеткиликтүү жана алгылыктуу тартиптерди аныктоо; 

 инновациялык кызматтарды/технологияларды рынокко киргизүү жана тандоону тездетүү

 инновациялык кызматтарды/технологияларды киргизгенде пайда болгон жаңы коомдук мамилелерге укуктук жана башка жөнгө салуучу талаптарды иштеп чыгуу; 

 керектөөчүлөргө финансы кызматтарынын жеткиликтүүлүгүн көбөйтүү жана аларды көрсөтүүдө чыгымдарды азайтуу. 

3. Кыргыз Республикасынын Улуттук банкы (мындан ары Улуттук банк) инновациялык кызматтарды/технологияларды киргизүү үчүн атайын жөнгө салуу режимин түзүү жөнүндө чечим кабыл алат, жана режимди ишке ашырган процесстерин көзөмөл жүргүзөт. 

Атайын жөнгө салуу режимин түзүү жөнүндө маалымат Улуттук банктын расмий интернет-сайтында жайгаштырылат. 

4. Атайын жөнгө салуу режимин түзүүсү ыктыярдуулук, ачыктык, отчеттуулук принциптеринде жана атайын жөнгө салуу режимин баардык катышуучуларга карата чектөөлөрдү киргизүү негиздеринде ишке ашырылат.  

5. Атайын жөнгө салуу режимине кирүү үчүн арыз ээси болуп ликвидация же банкрот процесстеринде болбогон, Кыргыз Республикасынын территориясында катталган юридикалык жак болушу мүмкүн. 

6. Атайын жөнгө салуу режиминин шарттарын сактоо үчүн арыз ээси менен кошо арыз ээси (эгерде болсо) жоопкерчиликти тартат. 

 

2-глава. Терминдер жана аныктамалар 

 

7. Ушул Жободо кийинки терминдер жана аныктамалар колдонулат: 

Кызмат көрсөтүү «Кыргыз Республикасынын Улуттук банкы, банктар жана банк иштери жөнүндө» Кыргыз Республикасынын Мыйзамын 53-1-беренесине жана Улуттук банктын талаптарына ылайык атайын жөнгө салуу режиминин алкагында операцияларды жүргүзүү

Атайын жөнгө салуу режими Кыргыз Республикасынын төлөм жана банк системаларынын рыногунда инновациялык кызматтарды/технологияларды киргизүү менен алектенген катышуучуларга Улуттук банктын талаптарына ылайык чектелген көзөмөлдөнүлгөн чөйрөдө (территорияда, убакытта, операциялардын саны жана көлөмү жана колдонуучулар ж.б.) апробацияны жасоого мүмкүнчүлүк берген тартиптердин топтому; 

Тестирлөө атайын жөнгө салуу режиминин шарттарынын жана талаптарынына ылайык, өзүнүн максаты катары кызматтарды апробациялоо болгон кызматтарды/технологияларды анализ жүргүзүү, изилдөө жана көрсөтүү процесси; 

Арыз ээси Улуттук банкка атайын жөнгө салуу режиминин алкагында инновациялык кызматтарды/технологияларды тестирлөө жөнүндө өтүнмө менен кайрылган Кыргыз Республикасынын территориясында катталган юридикалык жак; 

Кошо арыз ээси Улуттук банкка атайын жөнгө салуу режиминин алкагында инновациялык кызматтарды/технологияларды тестирлөө жөнүндө арыз ээси менен өтүнмө менен кайрылган Кыргыз Республикасынын территориясында катталган юридикалык жак; 

Атайын жөнгө салуу режиминин катышуучусу атайын жөнгө салуу режиминин шарттарына ылайык инновациялык кызматтарды/технологияларды тестирлөөнү жүргүзгөн Арыз ээси жана Кошо арыз ээси. 

Инновацияга карата аныктамалар жана терминдер Кыргыз Республикасынын инновациялар жөнүндө мыйзамдарына ылайык аныктамаларга жана терминдерге дал келет. Атайын жөнгө салуу режиминин алкагында сыналган тейлөө / технология түрүнө жараша, негизги аныктамалар жана терминдер тейлөө / технология сертификатында камтылышы мүмкүн. 

 

3-глава. Атайын жөнгө салуу режиминин түзүү жөнүндө өтүнмөнү берүү жана кароо 

 

8. Атайын жөнгө салуу режиминин түзүү жөнүндө өтүнмө (мындан ары- Өтүнмө) Арыз ээси аркылуу Улуттук банкка берилет. 

9. Өтүнмөнүн түзүмүнө төмөнкүлөр киргизилет: 

айтылган уставдык капиталдын суммасын көрсөтүү менен Арыз ээсинин уюштуруу документердин мамлекеттик органдардан электрондук формада алынган же нотариалдык жактан күбөлөндүрүлгөн көчүрмөлөр; 

Арыз ээсинин юридикалык жана чыныгы адреси жөнүндө маалымат; 

акыркы отчеттук периодко карата арыз ээсинин талаптагыдай күбөлөндүрүлгөн бухгалтердик отчеттук; 

 ушул Жобонун 1-тиркемесинин формасына ылайык атайын жөнгө салуу режимин түзүү жөнүндө өтүнүч менен, тиркелген документтердин тизмесин камтыган жана өтүнмөгө байланыштуу маселелер боюнча өз ара аракеттенүү үчүн байланышуучу адамдарды жана алардын электрондук даректерин көрсөтүү менен, жетекчинин колу менен жана арыз ээсинин мөөрү менен күбөлөндүрүлгөн же Кыргыз Республикасынын мыйзамдарынын талаптарына ылайык таризделген электрондук түрдө

 ушул Жобонун 2-тиркемесине ылайык кызмат көрсөтүүнүн/технологиянын күбөлүгү, сыноо өтүнмө ээси тарабынан сунушталат, анын жетекчиси кол коет жана арыз ээсинин мөөрү коюлган же Кыргыз Республикасынын мыйзамдарынын талаптарына ылайык түзүлгөн электрондук формада;  

 жетекчи кол койгон жана арыз ээсинин мөөрү менен күбөлөндүрүлгөн же электрондук түрдө Кыргыз Республикасынын мыйзамдарынын талаптарына ылайык түзүлгөн атайын жөнгө салуу режиминин шарттары жөнүндө сунуштары бар күбөлүк. 

10. Атайын жөнгө салуу режиминин шарттарына сунуштары менен маалымкатка төмөнкүлөр көрсөтүлөт: 

 тестирлөөнү өткөрүүдө боло турган чектөөлөрдүн мүнөздөмөсү жана тизмеси; 

 тестирлөөнүн мөөнөтү (12 айдан ашпайт); 

 крителийлердин тизмеси жана алардын көрсөткүчтөрүнө ылайык тестирлөөнүн ийгиликтүүлүгүн балоосу өткөрүлүшү мүмкүн. 

11. Эгерде Өтүнмөнүн түзүмүнө кошо арыз ээси катышса, анда төмөнкүлөр киргизилет: 

 айтылган уставдык капиталдын суммасын көрсөтүү менен кошо арыз ээсинин уюштуруу документердин мамлекеттик органдардан электрондук формада алынган же нотариалдык жактан күбөлөндүрүлгөн көчүрмөлөр; 

кошо арыз ээсинин юридикалык жана чыныгы адреси жөнүндө маалымат; 

акыркы отчеттук периодко карата кошо арыз ээсинин талаптагыдай күбөлөндүрүлгөн бухгалтердик отчеттук; 

 эгерде тестирлөө болгон учурда арыз ээси жана кошо арыз ээси менен арасында функцияларды бөлүштүргөн маалымкат. 

12. Улуттук банк Арыз ээсинен жана Кошо арыз ээсинен Өтүнмөнү кароо алкагында документтерди жана башка кошумча маалыматты суроого укуктуу. 

13. Ушул Жобонун 9, 10 жана 11 пунктарында көрсөтүлгөн документтерди алгандан баштап 30 (отуз) календардык күндүн ичинде Улуттук банк тарабынан Өтүнмөнү кароосун жүргүзөт. 

Улуттук банк документтерди кароо мөөнөтүнө Арыз ээси (кошо арыз ээси) тарабынан документтерди кайрадан оңдолгон убакыт кирбейт, эгерде башка нерсе ушул Жободо каралбаса. 

Эгерде, Улуттук банк тарабынан кабыл алынган документтер, Улуттук банкын коюлган талаптарга жооп бербесе, мөөнөттүн жүрүшү талаптарга жооп берген документтре кабыл алынган кийин башталат. 

14. Өтүнмөнүн кароодо Улуттук банк: 

 ушул Жобо менен бекитилген талаптарга Арыз ээлерди (кошо арзы ээлерди) жооп бергенин аныктайт; 

 ушул Жобо менен бекитилген талаптарга Өтүнмөнү жооп бергенин текшерет; 

Улуттук банктын ченемдик укуктук актыларына дал келүү боюнча Арыз ээсинин маалымкатта көрсөтүлгөн кызматтын колдонуудагы нормаларын талдоо жүргүзөт. 

15. Эгерде Өтүнмөнү кароодо, Улуттук банктын ченемдик укуктук актыларынын жоболоруна кызмат көрсөтүүгө тоскоол болбосо, Арыз ээсине (кошо арыз ээсине) тийиштүү түшүндүрмө жөнөтүлөт. 

16. Эгерде Өтүнмөнү кароодо ушул Жобо менен коюлган талаптарга Өтүнмө жооп бербесе, Улуттук банк Арзы ээсинен (кошо арыз ээсинен) кошумча маалыматты сурайт, маалыматты бергенге убакыт коюлат. 

17. Арыз ээсине (кошо арыз ээсине) атайын жөнгө салуу режимин түзүүгө баш тартуу жөнүндө кат жөнөтүлөт, эгерде өтүнмөнүн караганда ушул Жобо менен коюган талаптарга Арыз ээсине (кошо арыз ээсине) жооп бербегендиктен, же төмөнкүлөр аныкталган: 

кызматтын керектөөчүлөрдүн кызыкчылыктарына карама-каршы келиши; 

Арыз ээсинин (кошо арыз ээсини) финансылык абалы начардыгы; 

рынокто аналогдук/окшош кызматтардын болушу; 

 жалган маалыматты камтыган документтерди берүү;  

 катышуучуга карата анын ушул ишмердиктин түрүн жүргүзүүгө тыюу салган соттун чечиминин болушу;  

 аффилирленген жактардын коомдун катышуучуларынын катышуучуларынын курамында, оффшордук аймактарда катталган же оффшордук аймактардын аймагында жашаган же Улуттук банк тарабынан аныкталган оффшордук аймактарда катталган юридикалык жактардын акционерлери (катышуучулары) болуп саналган жеке жактардын болушу.  

 

4-глава. Атайын жөнгө салуу режимин түзүү 

 

18. Өтүнмөгө киргизилген документтердин каралып чыккан негизинде Улуттук банктын Көзөмөл боюнча комитети/төлөм системасы боюнча комитети (мындан ары - Комитет) төмөнкү чечимдерди кабыл алат:  

атайын жөнгө салуу режимин түзүүгө же түзүүдөн баш тартууда; 

атайын жөнгө салуу режимине катышууга лицензия берүү

атайын жөнгө салуу режиминин параметрлерин аныктайт; 

атайын жөнгө салуу режиминин ишин токтотуунун шарттарын белгилейт;  

атайын жөнгө салуу режиминдеги сыноонун натыйжалары жөнүндө отчет менен таанышуу жөнүндө

атайын регулятивдик режимдин жыйынтыгы боюнча Улуттук банктын ченемдик укуктук актыларына өзгөртүүлөрдү киргизүү боюнча долбоорду иштеп чыгуу зарылдыгы жөнүндө

19. Улуттук банктын ыйгарым укуктуу түзүмдүк бөлүмү өтүнмө ээси менен өз ара аракеттенет, анын ичинде атайын жөнгө салуу режимин түзүү үчүн зарыл болгон кошумча маалыматтарды сурайт. 

20. Комитеттин кароосу үчүн корутундуга милдеттүү талаптар төмөнкүлөр болуп саналат: 

 тестирлөө чечимде каралган кызматтын сыпаттамасы, тиешелүү бизнес процесстин сыпаттамасы менен; 

кызмат көрсөтүүнүн шарттары жана Улуттук банктын ченемдик укуктук актыларынын талаптарын колдонуунун өзгөчө тартиби; 

 ушул Жобонун 23-пунктуна ылайык атайын жөнгө салуу режиминин катышуучусуна коюлган чектөөлөрдүн тизмеси; 

 ушул Жобонун 24-пунктуна ылайык атайын жөнгө салуу режиминин катышуучусуна карата белгиленген милдеттенмелердин тизмеси; 

 тестирлөөнүн узактыгы, тесттин башталышы жана аяктоо датасы; 

 ушул Жобонун 1-тиркемесине ылайык тестирлөөнүн ийгилигин баалоонун сандык көрсөткүчтөрү бар критерийлердин тизмеси; 

  тестирлөө аяктаганда атайын жөнгө салуу режиминдеги катышуучунун тартиби (мисалы, кардарларды тейлөө же келишимдерди бузуу тартиби, каражаттарды кайтаруу жана башка аракеттер); 

 атайын жөнгө салуу режиминин мүчөсүнүн чечимде көрсөтүлгөн талаптарга ылайык келиши, мындай мыйзам бузуулар жөнүндө Улуттук банкка билдирүү милдеттенмеси; 

атайын жөнгө салуу режиминин шарттарын бузгандыгы үчүн атайын жөнгө салуу режиминин катышуучусунун жоопкерчилигинин чараларынын тизмеси. 

21. Ушул Жобонун 20-пунктунда каралган шарттарды эске алуу менен кабыл алынган Комитеттин атайын регламенттин чегинде инновациялык кызматтарды/технологияларды сунуштоонун/пайдалануунун өзгөчөлүктөрүн эске алуу менен башка жоболор да камтылышы мүмкүн. 

22. Ушул Жобонун 21-пунктунда каралган чечим Комитеттин токтому менен кабыл алынат. 

 

5-глава. Атайын жөнгө салуу режиминин шарттары 

 

23. Кызмат көрсөтүүгө карата атайын жөнгө салуу режиминин алкагында төмөнкү чектөөлөр белгилениши мүмкүн: 

 тестирлөөнүн алкагында кызмат көрсөткөн кардарлардын (жеке, юридикалык жактар, жеке ишкерлер юридикалык жакты түзбөгөн) саны боюнча; 

тестирлөөнүн алкагында кызмат көрсөтүүдө атайын жөнгө салуу режиминин катышуучусу тарабынан белгилүү бир убакытта жүргүзүлгөн операциялардын саны боюнча; 

тестирлөөнүн алкагында кызматтарды көрсөтүү жеринде (жерлеринде); 

 тестирлөөнүн алкагында кызмат көрсөтүүдө кардарлар алдындагы атайын жөнгө салуу режиминин катышуучусунун милдеттенмелеринин көлөмү (чеги) боюнча; 

тестирлөөнүн алкагында түзүлгөн төлөм инструменттеринин же түзүлгөн келишимдердин саны боюнча; 

тестирлөөнүн алкагында ага бир кызмат көрсөтүүдө бир кардар жана/же байланышкан кардарлар тобу жүргүзгөн операциялардын максималдуу көлөмүнө

тестирлөөнүн чегинде кызмат көрсөтүү учурунда көрсөтүлгөн убакыттын (күндүн, жуманын, айдын, кварталдын, жылдын) максималдуу көлөмү (чеги); 

Комитеттин чечими менен аныкталган башка чектөөлөр. 

24. Атайын жөнгө салуу режиминин алкагында Комитет атайын жөнгө салуу режиминин катышуучусунун төмөнкү милдеттерин белгилей алат: 

тест кызматын көрсөтүүгө байланыштуу кошумча отчеттуулук; 

Улуттук банктын өкүлдөрүн мезгил-мезгили менен жүргүзүлүп жаткан текшерүүлөрдүн алкагында, ошондой эле атайын жөнгө салуу режиминин катышуучусунун маалымат тутумдарына тест кызматын көрсөтүү менен байланышкан маалыматтарды алууга уруксат берүү

кызматтын тест режиминде экендиги жөнүндө керектөөчүгө билдирүү

кардардын макулдугусуз жасалган бүтүмдөрдү сөзсүз түрдө кайтарып алуу; 

тейлөө/технологиянын өзгөчөлүктөрүн эске алуу менен башка милдеттенмелер. 

25. Эгерде атайын жөнгө салуучу режимдин чегинде кызмат көрсөтүүгө же технологияны берүүгө техникалык даярдык деңгээли лицензия алгандан кийин 6 (алты) айдын ичинде көрсөтүлө баштаса, Катышуучунун иши ушул Жобонун талаптарына жооп бербейт деп таанылат. 

26. Эгерде арыз берүүчү башка лицензиялык ишти жүзөгө ашырса, анда Комитет атайын жөнгө салуу режимин киргизүү жөнүндө чечим кабыл алгандан кийин, Улуттук банк тиешелүү маалыматты мамлекеттик органдарга жөнөтүшү мүмкүн. 

27. Тестирлөөнүн узактыгы 12 айдан ашпашы керек. 

28. Лицензияда көрсөтүлгөн тестирлөөнүн аяктаган күнүнө чейин бир айдан кечиктирбестен, Атайын регулятивдик режимдин катышуучусу тестирлөөнү жазуу жүзүндө узартууга арыз бере алат жана мындай узартуунун максатка ылайыктуу себептерин көрсөтөт. Мындай арыз 15 жумушчу күндөн ашпаган мөөнөттө каралышы керек. 

Тесттин мөөнөтү узартылган учурда, тесттин жаңы аяктаган күнүн көрсөтүү менен Комитеттин кошумча чечими кабыл алынат. Комитеттин кошумча чечими 2 (эки) эседен ашпашы керек (6 айдан ашпаган мезгилге). 

29. Комитеттин чечиминде көрсөтүлгөн тестирлөө шарттары ушул Жобонун талаптарына дал келиши керек. 

 

6-глава. Тестирлөөнү жүргүзүү жана токтотуу 

 

30. Атайын жөнгө салуу режиминин катышуучусу Комитеттин чечиминде жана лицензияда көрсөтүлгөн күндөн тартып тестирлөөдөн өтүүгө укуктуу. 

31. Эгерде атайын жөнгө салуучу режимдин катышуучусу Комитеттин чечиминде жана лицензияда көрсөтүлгөн күндөн тартып 6 (алты) айдын ичинде тестирлөө башталбаса, катышуучу Улуттук банкка тиешелүү себептер жөнүндө маалымдоого милдеттүү. Болбосо, Комитеттин чечими менен атайын жөнгө салуу режимине катышуу бир тараптуу токтотулат жана лицензия кайтарылып алынат. 

Тест төмөнкүдөй учурлардын биринде токтотулушу мүмкүн: 

1) Атайын жөнгө салуу режиминин катышуучусунун демилгеси боюнча; 

2) Улуттук банктын демилгеси боюнча, катышуучу тарабынан атайын жөнгө салуучу режимдин шарттары бузулган учурда, Өтүнмөдө көрсөтүлгөн маалыматтардын так эместиги же экономикалык туруктуулукка жана кардарлардын кызыкчылыктарына олуттуу коркунуч келтирүүчү жагдайлардын келип чыгышы; 

3) Атайын жөнгө салуу режиминде көрсөтүлгөн сыноо мөөнөтүнүн аягында. 

32. Ушул Жобонун 31-пунктунун 1-пунктчасында каралган учурда, атайын жөнгө салуучу режимдин катышуучусу Улуттук банкка атайын жөнгө салуу режими жөнүндө чечимге ылайык, тестирлөөнүн аяктагандыгы, сыноонун бүтүшүнүн себептери жана жол-жобосу көрсөтүлүп, кабарлоону жөнөтөт. 

33. Улуттук банк атайын жөнгө салынуучу режимдин катышуучусуна тестирлөөнүн токтотулгандыгы жөнүндө кабарлоону жиберет жана токтотулгандыгынын себептерин көрсөтүү менен лицензияны кайтарып алат, эгерде: 

- атайын жөнгө салуу режимин колдонууга өтүнмөдө көрсөтүлгөн маалыматтардын ишенимсиздигин аныктоо; 

- Арыз ээси (кошо арыз ээси) кызмат көрсөтүүнү жана/же атайын жөнгө салуу режиминин шарттарында каралган технологияларды сунуштоо шарттарын сактабагандыгын аныктаганда; 

- Арыз ээси (кошо арыз ээси) ушул Жобонун 31-пунктунун шарттарында каралган тестирлөөнү өткөрүү шарттарын бузса; 

- атайын жөнгө салуучу режимдин шарттарына ылайык, сынакты токтотуу жөнүндө арыз ээсинен өтүнүч кат алса. 

Атайын жөнгө салуучу режимдин катышуучусу кабарлоону алган күндөн кийинки жумушчу күндөн кечиктирбестен тестирлөө алкагындагы иш-аракеттерди токтотууга, ошондой эле атайын жөнгө салуу режиминин шарттарында каралган сыноону токтотуу боюнча чараларды көрүүгө милдеттүү

 

7-глава. Тестирлөөнүн жыйынтыктарын чыгаруу 

 

34. Тестирлөө аяктагандан кийин 15 календардык күндөн кечиктирбестен, атайын жөнгө салуучу режимдин катышуучусу Улуттук банкка тестирлөөнүн натыйжалары жөнүндө отчетту (мындан ары - Отчет) жөнөтөт, анын ичинде: 

- атайын жөнгө салуу режиминде көрсөтүлгөн ийгиликке баа берүү критерийлерине ылайык тестирлөө учурунда жетишилген сандык көрсөткүчтөр жөнүндө маалыматтар; 

- тестирлөө учурунда атайын жөнгө салуучу режимдин катышуучусунун кездешкен көйгөйлөрүнүн сыпаттамасы; 

- керектөөчүлөр тарабынан кызмат көрсөтүүлөргө суроо-талапты баалоо; 

- кызмат көрсөтүүнү андан ары көрсөтүүгө тоскоол боло турган ченемдик укуктук актылардын жоболорун көрсөтүү

- кызмат көрсөтүүгө байланыштуу керектөөчүлөрдүн даттануулары жөнүндө маалыматтар; 

- тестирлөө учурунда ишке ашырылган тобокелдиктер жөнүндө маалымат. 

35. Эгерде тестирлөөнүн жыйынтыгы боюнча, атайын жөнгө салуучу режимдин катышуучусу Улуттук банктын ыйгарым укуктуу түзүмдүк бөлүмүнүн корутундусунун негизинде, атайын жөнгө салуу режиминин чечиминде көрсөтүлгөн сандык көрсөткүчтөргө ээ болбогон учурда, Комитет тестирлөөнүн катышуусуна тиешелүү баа берет. 

Ошол эле учурда, атайын жөнгө салуу режиминин катышуучусу Улуттук банкка пландаштырылган көрсөткүчтөргө дал келбөө себептери жөнүндө жазуу жүзүндө маалымат берүүгө милдеттүү

36. Эгерде тестирлөөнүн жыйынтыгы боюнча, атайын жөнгө салуу режиминин катышуучусу ыйгарым укуктуу структуралык бөлүмдүн корутундусунун негизинде атайын жөнгө салуу режиминин шарттарында көрсөтүлгөн критерийлердин сандык көрсөткүчтөрүнө жетишсе, Комитет тестирлөөнү ийгиликтүү деп тааныйт. 

37. Тесттин жыйынтыктары жөнүндө отчетту алгандан кийин, Комитет Отчет менен, ошондой эле Улуттук банктын ыйгарым укуктуу түзүмдүк бөлүмүнүн корутундусу менен таанышат. 

38. Эгерде тестирлөө ийгиликсиз деп табылса, атайын жөнгө салуу режиминин катышуучусуна атайын жөнгө салуу режиминин алкагында сыналган кызматтарды / технологияларды андан ары көрсөтүүгө тыюу салынат. 

39. Эгерде тестирлөө ийгиликтүү болуп калса, Комитет Улуттук банктын тиешелүү түзүмдүк бөлүмүнө тестирлөөдөн өткөн кызматтарды / технологияларды сунуштоого тоскоолдукту четтетүү максатында Улуттук банктын ченемдик укуктук актыларынын долбоорлорун иштеп чыгуу жөнүндө сунуш берет. Атайын жөнгө салуу режими боюнча кызмат көрсөтүү мыйзамдарга тиешелүү өзгөртүүлөр киргизилгенге чейин улантылышы мүмкүн. 

 

8-глава. Атайын жөнгө салуу режимдеринин коомго ачыктыгын камсыз кылуу 

 

40. Атайын жөнгө салуу режимдеринин коомдук иштешин камсыз кылуу максатында, Улуттук банк өзүнүн расмий интернет-сайтында атайын жөнгө салуу режимдеринин реестрин жарыялайт жана Катышуучуга тиешелүү лицензияны берет. 

41. Атайын жөнгө салуу режимдеринин катышуучулары жөнүндө төмөнкүдөй маалыматтар атайын жөнгө салуу режимдеринин реестрине киргизилет: 

Атайын жөнгө салуу режиминин катышуучусунун аты; 

 атайын жөнгө салуу режиминин катышуучусунун каттоо номери жана лицензиянын реквизиттери; 

атайын жөнгө салуу режиминдеги катышуучунун интернет-сайты (бар болсо) жана анын байланыштары (байланыш маалыматтары, анын ичинде электрондук почта дареги); 

атайын жөнгө салуу режиминин бекитилген датасы; 

атайын жөнгө салуу режиминде көрсөтүлгөн тестирлөөнүн башталган күнү

атайын жөнгө салуу режиминде көрсөтүлгөн тестирлөөнүн аяктаган күнү (жана тестирлөөнүн мөөнөтү узартылган учурда, сыноо мөөнөтүнүн узартылышы жөнүндө көрсөтмө). 

42. Ушул Жобонун 41-пунктунда көрсөтүлгөн маалыматтар атайын жөнгө салуу режими жөнүндө чечим бекитилгенден кийин үч иш күндөн кечиктирбестен Улуттук банктын реестрине киргизилет. 

«Атайын жөнгө салуу жөнүндө» жобого 

1-тиркеме 

 

АРЫЗ 

 

Сизден атайын жөнгө салуу режимин түзүү жөнүндө арызды карап чыгууну өтүнөм_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 

(толук аталышы жана юридикалык адреси) 

кийинки каржылык кызматты/продуктту тестирлөөгө 

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 

(пландалган каржы кызматтын кыскача сүрөттөмөсүкраткое) 

 

1. Уюштуруучулар жөнүндө маалымат:: 

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 

Аткаруу башкаруу органынын курамы (жетекчисинин аты жөнү, каржы директору, башкы бухгалтери, техникалык директору): 

1. Бул өтүнмөгө байланыштуу кошумча маалымат алуу үчүн байланышуучу адам: (аты-жөнү, кызмат орду, телефону, байланышуучу адамдын электрондук почта дареги). 

1. Кошо арыз ээси катышуусу боюнча маалымат: (толук аталышы жана Арыз ээсинин (кошо арыз ээсини) юридикалык адреси). 

1. Ушул арызга тиркелет: 

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 

 

 

 

Жетекчинин колу жана уюмдун печаты 

«_____» ______________________ 20___ж. 

«Атайын жөнгө салуу жөнүндө» жобого 

2-тиркеме 

 

 

КОШУМЧА ДОКУМЕНТТЕР ЖАНА ӨТҮНМӨНҮН ТОЛТУРУЛГАН ФОРМАСЫ 

 

Арыздын ичинде төмөнкү документтер тиркелет: 

1. Арыз ээсинин тиешелүү иш-аракеттерди жүргүзүүгө лицензиясынын нотариалдык күбөлөндүрүлгөн көчүрмөсү (бар болсо) 

2. Кошо арыз ээсини талапкердин уюштуруу документтеринин нотариалдык күбөлөндүрүлгөн көчүрмөсү (бар болсо) 

3. Арыз ээси жана кошо арыз ээсинин акыркы мезгилдеги тастыкталган финансылык отчету 

4. Арыз ээси тарабынан толтурулган анкета төмөнкү пункттар боюнча берилет: 

 Атайын жөнгө салуу режимин түзүү үчүн арыз ээси жөнүндө маалымат; 

 Кошо арызээси жөнүндө маалымат (эгер бар болсо) атайын жөнгө салуу режимин түзүү

 Финансы кызматты толук сүрөттө

 Пландалган каржылык кызмат көрсөтүүнүн бизнес процесси; 

 Рынок үчүн финансылык кызматтын жаңылыгы жана аны камсыздоонун күтүлүп жаткан позитивдүү социалдык-экономикалык натыйжалары; 

 Окшош финансылык кызматтарды көрсөтүүдө дүйнөлүк тажрыйбанын сүрөттөлүшү (эгер болсо) же мындай тажрыйбанын жоктугу; 

 Арыз ээсинин каржылык кызмат көрсөтүүнү баштоого техникалык даярдыгы; 

 Сунушталган каржы кызматы ишке ашырыла турган технологиянын сүрөттөлүшү

 Финансылык кызмат көрсөтүүлөр менен байланышкан тобокелдиктерге талдоо жүргүзүү

 Тобокелдиктерди минималдаштырууга багытталган чаралардын сүрөттөлүшү

 Ченемдик укуктук актылардын жоболорун көрсөтүү же атайын жөнгө салуу режимин түзбөстөн каржылык кызмат көрсөтүүгө тоскоол болгон башка жагдайлардын сыпаттамасы; 

 Тестирлөө учурунда белгилениши мүмкүн болгон чектөөлөрдүн тизмеси; 

 Тестирлөөнүн узактыгы;  

 Тесттин ийгилигин баалоого боло турган критерийлердин тизмеси; 

 Арыз ээси жана Кош арыз ээсинин ортосунда функцияларды бөлүштүрүү жөнүндө маалымат 

 

 

Жетекчинин колу жана уюмдун печаты  

«_____» ______________________ 20___ж. 

«Атайын жөнгө салуу жөнүндө» жобого 

3-тиркеме 

 

АТАЙЫН ЖӨНГӨ САЛУУЧУ РЕЖИМДИ ТҮЗҮҮГӨ ӨТҮНМӨНҮН ФОРМАСЫ 

АРЫЗ ЭЭСИ ЖӨНҮНДӨ МААЛЫМАТ 

Уюмдун толук аталышы 

 

Уюмдун юридикалык адреси 

 

 

 

 

 

Салык төөлөчүнүн идентификациялык номери (ИНН) 

 

Уюмдун веб-сайты (бар болсо) 

 

 

 

 

 

 

Арыз ээсинин байланыш адамдын аты-жөнү 

 

Арыз ээсинин байланыш адамдын электрондук дареги 

 

Арыз ээсинин байланыш адамдын телефону 

 

КОШ АРЫЗ ЭЭСИ ЖӨНҮНДӨ МААЛЫМАТ 

 

Уюмдун толук аталышы 

 

Уюмдун юридикалык адреси 

 

Уюмдун ишмердикти алып баруу жөнүндө күбөлүктүн №  

 

Күбөлүктүн берилген датасы 

 

Салык төөлөчүнүн идентификациялык номери (ИНН) 

 

Уюмдун веб-сайты 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

АТАЙЫН ЖӨНГӨ САЛУУЧУ РЕЖИМДИ ТҮЗҮҮГӨ ӨТҮНМӨНҮН ФОРМАСЫ 

СУНУШТАЛГАН ФИНАНСЫ КЫЗМАТ ЖӨНҮНДӨ МААЛЫМАТ 

 

 

Сунушталган финансы кызмат жөнүндө толук сүрөттөө 

финансылык кызмат көрсөтүүлөрдүн сүрөттөлүшү

(500 сөздөн ашык эмес, керек болсо, кошумча документ өзүнчө документ түрүндө берилиши мүмкүн) 

Финансылык кызмат көрсөтүүнүн бизнес процесстеринин сүрөттөлүшү 

бизнес-процесстин сүрөттөлүшү, Жардамга тиркеме түрүндө бизнес-процесстин графикалык сүрөттөлүшү тиркелет. 

(500 сөздөн ашык эмес, керек болсо, кошумча документ өзүнчө документ түрүндө берилиши мүмкүн) 

Рынок үчүн финансылык кызмат көрсөтүүлөрдүн инновациясынын сүрөттөлүшү. Кандай күтүлгөн позитивдүү социалдык-экономикалык натыйжалар? 

Сунуш кылынган кызматтын рынокто көрсөтүлгөн башка каржы кызматтарынан айырмасы. Кызматтын позитивдүү таасирин көрсөтүү, сандык көрсөткүчтөрдү көрсөтүү менен (бар болсо)  

(500 сөздөн ашык эмес, керек болсо, кошумча документ өзүнчө документ түрүндө берилиши мүмкүн) 

Окшош каржы кызматтарын жергиликтүү рыноктон тышкары жерде көрсөтүүнүн сыпаттамасы (бар болсо) же мындай тажрыйбанын жоктугу 

(окшош финансылык кызматтарды жергиликтүү рыноктон тышкары жерде көрсөтүү тажрыйбасынын кыскача сүрөттөлүшү же мындай тажрыйбанын жоктугу) 

(500 сөздөн ашык эмес, керек болсо, кошумча документ өзүнчө документ түрүндө берилиши мүмкүн) 

Сунушталган каржылык кызмат ишке ашырыла турган техникалык даярдык жана колдонулган технологиянын сүрөттөлүшү 

техникалык даярдык жана технологиянын сүрөттөлүшү 500 сөздөн ашык эмес колдонулат. 

(500 сөздөн ашык эмес, керек болсо, кошумча документ өзүнчө документ түрүндө берилиши мүмкүн) 

Сунуш кылынган каржылык кызматты ишке ашыруу менен байланышкан тобокелдиктер 

(тобокелчиликти сүрөттөө; төмөн, орто, жогорку, критикалык; тобокелдикти минимизациялоо ыкмасындагы деңгээл) 

(жогоруда көрсөтүлгөн түзүмгө ылайык ар бир тобокелчиликти өзүнчө сүрөттөө

Aтайын жөнгө салуу режимин түзбөстөн, финансылык кызмат көрсөтүүгө тоскоол болгон ченемдик укуктук актылардын жоболору; 

 

Атайын жөнгө салуу режимин түзбөстөн, финансылык кызматтарды көрсөтүүгө тоскоол болгон башка жагдайлар; 

Бар болсо, көрсөтүлгөн 

 

«Атайын жөнгө салуу жөнүндө» жобого 

4-тиркеме 

 

Сыноонун жыйынтыгы боюнча долбоордун ийгилигин баалоо үчүн индикаторлордун тизмеси 

1. Жалпы индикаторлор: 

1.1. Жеке кардарлардын саны; 

1.2. Кардарлардын саны - юридикалык жакты түзбөгөн жеке ишкерлер; 

1.3. Юридикалык жак-кардарлардын саны; 

1.4. Жигердүү кардарлардын пайызы (акыркы айда минимум бир жолу кызматты колдонгон кардарлар); 

1.5. Идентификациядан өткөн кардарлардын үлүшү

1.6. Кардарлардын канааттануу деңгээли (сурамжылоонун/сурамжылоонун жыйынтыгы боюнча, жарым-жартылай тандалып алынган канааттануу индексинин негизинде); 

1.7. Кызматтын рыноктогу аналогторуна салыштырмалуу баанын деңгээли; 

2. Төлөмдөр жана акча которуулар чөйрөсүндөгү долбоорлор үчүн индикаторлор: 

2.1. Технологияны колдонуу менен аткарылган операциялардын көлөмү

2.2. Бир төлөм инструменти менен жүргүзүлгөн транзакциялардын орточо өлчөмү - жалпы кардарлар базасынын чегинде жана жигердүү кардарлар арасында; 

2.3. Бир төлөм инструменти менен жүргүзүлгөн транзакциялардын орточо саны (бир айдын ичинде) - жалпы кардарлар базасы жана жигердүү кардарлар; 

2.4. Кардарларга берилген төлөм инструменттеринин саны; 

2.5. Төлөөчү үчүн транзакциянын орточо наркы; 

2.6. Алуучу үчүн транзакциянын орточо наркы; 

2.7. Операциялардын көлөмүнүн орточо айлык өсүү темпи; 

2.8. Накталай акча алуу менен төлөмдөрдү жүргүзүү үчүн транзакциялардын көлөмүнүн катышы; 

2.9. Кардарлардын талаш-тартыш болгон операциялардын үлүшү (операциялардын саны боюнча); 

2.10. Кардарлар талаш-тартыш болгон операциялардын үлүшүүтүмдөрдүн көлөмү боюнча); 

2.11. Кардарлар тарабынан компенсацияланган транзакциялардын үлүшү (операциялардын саны боюнча); 

2.12. Кардарлар талаш-тартыш болгон операциялардын компенсацияланган транзакциялардын үлүшү (операциялардын көлөмү боюнча). 

3. Насыялоо чөйрөсүндө долбоорлор үчүн индикаторлор: 

3.1. Берилген насыялардын жалпы көлөмү

3.2. Берилген насыялардын жалпы саны; 

3.3. Макулдук берилген насыялардын (займдардын) орточо чеңи; 

3.4. Насыя (займ) алууга берилген өтүнмөлөрдүн макулдук берилген үлүшү

3.5. Төлөмдү кечигип жүргөн кардарлардын үлүшү

3.6. Насыялар (займ) боюнча карыздын орточо өлчөмү

3.7. Насыялар (займ) боюнча карыздын жалпы суммасы; 

3.8. Насыя (займ) берүү жөнүндө чечим кабыл алууга орточо убакыт. 

4. Комитет тарабынан атайын регулятивдик режимди түзүү алкагында белгиленген башка индикаторлор.